П`ятниця, 20.10.2017, 16:55
Вітаю Вас Гість | RSS

КРИНИЦЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

Форма входу
Міні-чат
Погода

Файли

Головна » Файли » Для вчителів » Галерея цікавих уроків

Інтегрований урок з теми "Цілюща сила води".
11.02.2012, 19:45


Мета: закріпити знання дітей про значення води в житті людини; розширити знання учнів про воду як природний засіб оздоровлення; збагатити уявлення про тваринний і рослинний світ водойм; виховувати екологічну культуру, бережливе ставлення до води як джерела життя, естетичні почуття.

Обладнання: таблиця «Види водойм»; карта України; ілюстрації водойм та водотоків; аудіо запис «Гомін води»

Хід уроку

І Організаційний момент

- Діти, сьогодні до нас прийшли гості. Привітайтесь до них.


Треба дружно привітатись


«Добрий день» -

Дружно й весело сказати

Вліво – вправо повернутись:

«Добрий день» - 3р.

ІІ Мотивація навчальної діяльності

- Чи замислювались ви над тим, чому в народі кажуть: «Хліб – батько,

вода – мати», або, бажаючи всіляких гараздів, промовляють: «Будь здоровий, як вода»?

- А зараз відгадайте загадку і дізнайтесь, над якою темою ми будемо працювати

Нею миємось щодня.

Це основа є життя.

Як нема її — біда.

Звісно, діти, це — ... (вода).

Розгляньте схему. Проаналізуйте, якими бувають води

ІІІ Закріплення та узагальнення знань

- Прочитай визначення та з'єднай їх стрілочками з відповідними малюнками.



Море — частина океану, яка врізається в сушу.

Річки - водні потоки, що течуть у природних руслах.

Озера — природні заглиблення, заповнені водою.

Канали — це штучні річки (створені людиною річища, заповнені річковою водою).

Водосховища — великі штучні водойми.

Ставки - невеликі штучні водойми.

Болота — водойми, що живляться підземними водами.

Джерело - вихід підземних вод на поверхню.



- Відгадай загадки. Які з цих водотоків та водойм є природними, а які - штучними? (Гра "Де мій дім?")

Тече, тече — не витече,

Біжить, біжить - не вибіжить. (Р і ч к а )

З-під землі біжить водичка,

Але це не озерце,

Не струмочок, і не річка,

А цілюще ... (джерельце).

Стоїть корито,

Повне води налито. (Ставок)



- Відгадай загадки і ти дізнаєшся, якими бувають опади.

Йшла зоряниця, красна дівиця,

Через покоси, гублячи сльози.

Місяць дивився і засмутився,

Сонечко встало — слізки зібрало. (Роса)

Сивий кінь весь світ заліг. (Туман)

З неба, як із вулика,

Полетіли бджоли -

Побіліли вулиці,

І хати, і поле.

А на яблуні старій

Примостився цілий рій. (Сніг)

На зимові віти

Впали білі квіти. (Іній)

Яку воду можна носити в решеті? (Лід)

Сидить дід за подушками і стріляє галушками (Град)



Прослухати музику води



Робота в парах

- Установи зв 'язок слів у реченні за допомогою запитань.

• Всіма барвами райдуги переливаються на листі крапельки роси. (І.Прокопенко)

• Жовтогарячим червоним вогнем дерева палають під буйним дощем. (Ю.Гнатюк)

• 3 підземелля поміж гіллям зеленої хвої б'ють джерела холодної води лісової. (С.Жупанин)

• Білі-білі рушники на вітах у саду розвішала зима. (М.Сингаївський)

• На тонких блакитних ніжках дощ зайшов тихенько в ліс. (Г.Усач)

♦ Із гуркотом першого грому прокинувся дощ молодий. (В.Бутрім)



Вивчи напам 'ять акровірші (по варіантах)

І в. Двох ворон і галок трьох

Охопив переполох:

Щось сипнуло, мов горох.

Василь Довжик

ІІ в. Розкривають очі квіти:

"Ой, що діється на світі!.."

Сонце встало, припікає,

А з трави краса зникає.

Василь Довжик

Робота в групах

І гр. Прочитай. У якому значенні вжито дієслова? Поясни, як ти розумієш зміст перших двох рядків вірша.

Плаче жовтий ліс листками,

Плаче хмаронька дощем,

Зайченя мале, без мами,

Змокло бідне під кущем.

Р.Завадович

ІІ гр. Прочитай. Визнач, до яких частин мови належать виділені слова. Як вони звучать? А як пишуться?

Ранок сонячний настав,

Я жену гусей на став.

Лине пісенька дзвінка.

Голосніша від дзвінка.

Алла Свашенко

ІІІ гр. Прочитай вірш. Яким ти уявив туман? Спиши друге речення та поясни розділові знаки у ньому.

Туман

"Огірочкам росу я іздадеку несу,

ще й води цілий жбан", — похвалявся туман.

Не хвалися, тумане,

Щоб не вітер з дощем,

Спав би довго ти ще.

Микола Воробйов

ІV гр. Прочитай вірш.

Дощ рясний, густий, сріблястий,

Теплий-теплий припустив.

На лани, дуби гіллясті,

На посадки груш і слив.

Г.Донець

Знайди в тексті вірша епітети до іменників.

Дощ (який?) ...

Дуби (які?)...



Колективна робота

+ Прочитай закличку. До кого звертаються діти? Спиши. Як відокремлюється звертання на письмі? Познач у ньому закінчення.

Іди, іди, дощику,

Зварю тобі борщику.

Залізу на дуба,

Прикличу голуба.

А голуб загуде,

Дрібен дощик піде.



- Прослухайте вірш. Кого автор називає нічним пустуном?

Нічний пустун    

В темну нічку хтось весь час

Стукав у вікно до нас.             '

Виглядав я, та, одначе,

Там нікого не побачив.

А як ніч розвіяв ранок,

 Вибіг я мерщій на ґанок.

 Тільки двері відчинив —

Так і ноги промочив!

Тут я, друзі, здогадався,

Хто всю ніч зі мною грався.

Той, хто трави й цвіт полоще.

Здогадались? Це ж бо… дощик.

До слова – відгадки добери дієслова. Які з них ужито в прямому значенні, а які – в переносному?

       

-          Діти, у вас було завдання дібрати прикмети, прислівя та приказки про воду

(діти зачитують)

Не знаєш броду, не лізь у воду

З малої хмари великий дощ буває

Ллє, як з відра

І за холодну воду не візьметься

Як у воду дивився

                                 Фізхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ж ті слізки позбираєм,

 У травичці пошукаєм.

Пострибаєм, як зайчата,

Політаєм, як пташата,

Потанцюємо ще трішки,

щоб спочили ручки й ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

 

Довідкове бюро (1 учень)

За словянськими легендами Сонце мало за дружину водяну богиню Дану. Це імя перекладається як «ріка». Назви багатьох українських річок мають корені «дан» («дн»)

 

Робота в групах

І гр. Дидактична гра «Що було, якби не стало води нам землі?»

ІІ гр. Дидактична гра «Утвори словосполучення»

  Вода (яка?) ….(прозора, смачна, солодка, кисла, брудна, гірка, темна)

  Хмари (які?)…(чорні, великі, малі, дощові, перисті, шаруваті, купчасті, білі)

ІІІ гр. Дидактична гра «Як можна сказати про …»

  Океан…(величезний, тихий, грізний)

  Море…(могутнє, синє, грізне, величне, жорстоке, безкрає, сердите, лагідне)

  Озеро…(мальовниче, чудове)

  Ставок …(глибокий, холодний, спокійний)

  Річка…(завивиста, бурхлива)

  Струмок ..( гірський, стрімкий, весняний)

  Канал…(мілкий, глибокий, вузький, широкий)

  Криниця…(глибока, чиста)

ІV гр.  Дидактична гра «Утвори граматичну основу речення»

     Дощ (що робить?)…(йде, ллє, тарабанить, стукає, торохтить, періщить)

Річка (що робить?)... Хмара (що робить?)...

Завдання.    Які дієслова вжито в прямому значенні, а які — в переносному?

Слово учителя

      Вшанування води

Вважалося великим гріхом кинути у воду сміття чи каміння. Не можна було бити по воді. Люди вірили, що вода має велику цілющу силу, і любили молитися біля неї. Розчищали навіть найменше джерельце, обкладали його камінням, залишали біля нього зроблений з лика кухлик, щоб кожен міг напитися джерельної води.

-          Як вшановували воду раніше?

Робота над загадками

Вийшла звідкись ясна дівка,

На ній стрічка-семицвітка.

 А де з річки воду брала,

Там коромисло зламала. (Веселка)

 

Понад гори, понад ліс

Виріс в небі диво-міст.

Хоч знайомий дітям всім,

Та ніхто не йде по нім.

Має міст аж сім шарів

Із веселих кольорів.

(Райдуга)

До слова-відгадки добери синоніми та порівнян­ня. Запиши їх.

Райдуга — ... (веселка).

Райдуга, мов ... (коромисло, брама, дцво-міст).

 

Довідкове бюро

Веселка — це результат заломлення сонячних променів через краплини води. Веселку можна побачити тільки за умови, що сонце знаходиться позаду спостерігача. Довжина і висота її завжди різні. Розмір видимої веселки залежить від положення сонця над горизонтом. А ширина (товщина) веселки залежить від розміру краплин. А чи знаєш ти, що інколи можна побачити повну веселку (вона має вигляд замкнених кілець). Але це можливо лише тоді, коли знахо­дишся в літаку).

 

 Прочитайте текст в особах.              

Їжакова райдуга

Вийшов з лісу їжак — лугом-полем побродити.

А тут раптом дощ припустив. Наче з відра линув. Не дощ, а дощисько. Справжня тобі злива. Припустив — не перестає.

Їжакові нікуди дітись. Згорнувся клубочком, принишк. Треба якось перебути, перечекати.

Та раптовий дощ як з'явився — так і скінчився. Сонце в небі заграло.

Ще яскравіше стало. А на їжакових голках дощинки так і лишились, мов приросли.

А в тих краплях-дощинках райдуга спалахнула. Всіма кольорами грає, піниться.

Всіма барвами переливається.

Іде їжак - райдугу несе.

І рознесли чутку сороки:

Їжак райдугу спіймав! Їжак райдугу вполював!

З-під куща вискочив заєць:

І справді...

Вибігла лисиця з нори:

Ой лишенько... Глянула білка з дупла:

Так-так...

А їжак і вухом не веде. Мовби і не чує, що звірі з його райдуги дивуються.

                                                                                   Микола Сингаївський

 

 

Знайди у тексті синонім до слова "дощ".

Які слова вживає автор, щоб змалювати велику зливу?

    Прочитай вірш.

                  Роса

Я встаю раненько влітку —

Скільки ж бо тоді краси!

Ранок тихий, а на квітку

Впали крапельки роси.

Сходить сонце, і краплина

Кожна золотом горить,

То заграє, мов перлина,

Сріблом зробиться на мить.

Потім вся вона розтане.

Піде сонечком у вись...

Може, з неї хмарка стане

Й бризне дощиком колись?!

Марія Познанська

З чим порівнює автор крапельки роси?

Як ти розумієш слова автора "Потім вся вона розтане"?

Намалюй схему перетворення крапельки роси.

 

ІV Підсумок уроку

Зробимо останній крок –

Підсумуємо урок!

 

Прийом «Мікрофон»

 

                           повторив

        Я               дізнався

                           запамятав

                           зацікавився

-          Кому хочете подякувати за урок?

Категорія: Галерея цікавих уроків | Додав: Margo
Переглядів: 2398 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Розважаємось
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz